2014. május 4., vasárnap

És ami a fürjeken kívül történt...

Természetesen a fürjek érkezésétől függetlenül, az élet ment tovább, nem is akárhogyan. A kertet szép lassan bevetegettem, 6 tyúkomat és 1 kakasomat átköltöztettem a külső kertbe, ahol egy átmeneti lakot és tojófészket eszkábáltam nekik össze.

Nyári rezidencia

tojófészek a fűrészbak alatt

Belátom, hogy hosszú távon azonban kókányolt dolgokkal nem fogok boldogulni, ezért rövidesen nekilátok barkácsolni -- először apróbb, egyszerűbb dolgokat, mint mobil röpető, a kicscsirkéknek (ez egy fakeret beborítva szúnyoghálóval vagy csirkehálóval vagy raschelhálóval, azt a célt szolgálja, hogy a sérülékeny, magukat megvédeni még nem tudó pár hetes csibék is kijussanak a napra, füvet csipegetni), illetve tojóládákat a tyúkoknak. Aztán később mobil-ólakat csinálok majd.


Félrehúzom a szalmamulcsot kukoricavetés előtt

Szalmamulcs a krumpli és a bab között
Most vissza a kerthez. Tehát tiszta földdel indultam a szezonnak, a csirkék szépen megkapirgálták a trágyadombot is, így jó minőségű érett komposztom is lett. Gyakorlatilag minden vetés illetve palántázás előtt mindösszesen annyi dolgom van, hogy kicsit meglazítom az összeállt homokot, beledolgozok egy kis komposztot. Egy kedves barátom révén ismerkedtem meg Ruth Stout néni egyedi kertművelési technikájával melynek lényege, hogy szalmamulcsozás segítségével egy füst alatt megoldja a gyomosodás, öntözés és trágyázás problémáját.
Mulcs a szőlő alatt 
A zsákos kísérlet
A látottakon felbuzdulva gyorsan alámulcsoztam a szőlőt, a nyáriorgonát és a kiszáradt tuják helyére ültetett vadrózsákat. Majd miután a fürjek óljából kipakolt szalmabálák egy része kibomlott, a veteményesbe is került mulcs apukám hathatós segítségével. Ezen felül, néhány takarmányos zsákot telepakoltam érett komposzttal, némi virágfölddel és vetettem bele uborkát, kígyóuborkát, hagymamagot. Ez utóbbi kísérletben gyermekeim segédkeztek. Nos, ennyi az újdonság. Tennivaló mindig van, döbbenten vettem észre például, hogy a kis magoncok között előbújó gyomok milyen nagy mértékben vissza tudják vetni az előbbiket a fejlődésben. Bár ronda, szeles, esős idő van, lehet hogy ma még bogarászok közöttük kicsit.
Két hét múlva pedig új lakok jönnek a süntanyára, de ez legyen meglepetés...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése